ΚΙΒΩΤΟΣ

...Ταξιδεύοντας στο χρόνο, με φίλους που δεν πρόλαβαν να "μεγαλώσουν"... Και όλο ταξιδεύουμε μαζί, αναζητώντας το Νησί της Ελευθερίας των Ανθρώπων...




Κυριακή 2 Απριλίου 2017

Ανάπτυξη μέσω του Αγροδιατροφικου τομεα.


Του Δημήτρη Ψαρρά
(Οργάνωση ΦΟΙΝΙΞ «εφαρμογών βιώσιμης ανάπτυξης»)

Οι Έλληνες ζουν και αναπνέουν για την ανάπτυξη και την ψάχνουν μέσω επιδοτούμενων δράσεων (γεωργία- κτηνοτροφία, ΕΣΠΑ για νέα ξενοδοχεία άφραγκων τουριστών, ΑΠΕ μέσω τους τέλους που εισπράττεται από τον Λογ. της ΔΕΗ, ιδιωτικοποιήσεις πχ των αεροδρομίων σε επενδυτές με δανεικά από τις ανακεφαλαιοποιημένες τράπεζες, ΟΠΑΠ κλπ).
Τι θεωρούν ανάπτυξη όμως στην διπλανή Ιταλία.



EATALY Ο ναός της γεύσης,

Μια επένδυση με 31 καταστήματα  σε όλο το κόσμο (14 στην Ιταλία), στα ράφια των καταστημάτων της βρίσκονται 4000 ποιοτικά Ιταλικά προϊόντα.
Οι επιχειρηματίες που δημιούργησαν αυτή την τοπική «πολυεθνική» της ιταλικής γαστρονομίας είναι ο Oscar Farinetti με 40% και το υπόλοιπο ανήκει σε συναιτερισμους και παραγωγούς της κάθε περιοχής.
14 καταστήματα στην Ιταλία
4 στις ΗΠΑ
1 στη Βραζιλία, Γερμανία, Δανία, Τουρκία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία.
2 στην Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Η.Α. Εμιράτα
4 εστιατορια σε 2 πολυτελη κρουαζεροπλοια.
Με υπερηφάνεια προσφέρουν σαν κυρίως πιάτο σπαγγέτι με ντομάτα (σαν αν προσφέραμε εμείς, σε κάτι ανάλογο, φασολάδα!!!!!)

Το τελευταίο «θαύμα» έγινε στη Τεργέστη σε μια αναπαλαιωμένη αποθήκη του 1902.
Δημιουργήθηκαν 85 νέες θέσεις εργασίας συν την όλη δυναμική παραγωγής στην ύπαιθρο.
Αποτελείται από 4 ορόφους με υπόγειο παρκιγκ.

Στο πρώτο όροφο βρίσκονται τα προϊόντα της περιοχής που φιλοξενείται το κατάστημα.

Στο δεύτερο βρίσκονται οι πιο γνωστές παγκοσμίως ιταλικές μάρκες καφέ και σοκολάτας.

Στο τρίτο όροφο η μεγάλη γιορτή του κρασιού, 1220 φίρμες μόνο από τη περιφέρεια FVG οπού βρίσκεται από το κρασί των 2.5 ευρώ το μπουκάλι έως των 800 ευρώ.
7 εστιατόρια σε 3 ορόφους που παρουσιάζουν όλη τη γαστρονομική βιοποικιλοτητα της Ιταλίας.
Από ψάρι και τυρί έως κολοκύθες και μαρμελαδες.

Άλλο «θαύμα», είναι η Disneyland της αγροτοδιατροφικης κληρονομιάς της Ιταλίας, η Fico Eataly world στις εγκαταστάσεις της παλαιάς λαχαναγοράς της πόλης Bologna.
Η Υπεροχή της Ιταλίας στο τομέα «από το χωράφι στο πιρούνι»

Σε ένα χώρο θα συνυπάρξουν εκατοντάδες Μμε υψηλής ποιότητας «χειροποίητων» προϊόντων διατροφής.
- Η κουλτούρα του τροφίμου.
- Η ομορφιά της αγροδιατροφικης “βιοποικιλοτητας”.
- Οι γνώσεις αυτών που από ανέκαθεν δουλεύουν για αυτήν την Υπεροχή.

80.000 τμ θεματικό πάρκο – 6.000.000 επισκέπτες τον χρόνο – 100.000 εμπλεκόμενοι φοιτητές

10 διδακτικές αίθουσες
40 εργαστήρια μετατροπής της πρώτης ύλης
4000 τμ αίθουσες συνεδρίων
7300 τμ εστιατόρια τοπικής κουζίνας
9800 τμ μπακάλικα και Αγορές
10000 τμ επιδεικτικών εκμεταλλεύσεων και αγροκτημάτων


Πληροφορίες
http://eatalyworld.it/#il-progetto
http://www.eataly.net/it_it/
https://en.wikipedia.org/wiki/Eataly

Η ιστορία της COOPCA

Ένας ιστορικός αγροτικός συναιτερισμος (1906) της ιταλικής περιφερείας FVG,  επιβίωσε από πολέμους και 2 σεισμούς, με 10.400 μέλη (2013) παραγωγούς και πολίτες, 650 εργαζομένους, 60 σημεία πώλησης και συναιτεριστικη τράπεζα για μικρά κεφαλαία των μελών.
Η κρίση και λάθη στην διαχείριση έφεραν το κλείσιμο του συνεταιρισμού, την απόλυση των υπαλλήλων, το μπλοκάρισμα των καταθέσεων και την μη εξόφληση των προμηθευτών.
Περιφέρεια, τοπικοί φορείς, κάτοικοι και επιχειρηματίες ανέλαβαν μια βρουν μια νέα ισορροπία όπου θα γινόταν μια μερική επιστροφή στις καταθέσεις, θα πληρωνόταν οι υπάλληλοι τα χρωστουμενα και οι προμηθευτές θα ελάμβαναν ένα μέρος των χρημάτων τους.
Η προτεραιότητα ήταν η επαναλειτουργία των σημείων πώλησης για την απορρόφηση των περισσοτέρων απολυμένων υπαλλήλων.
Εδώ ακριβώς φαίνεται η δύναμη μιας κοινωνίας όπου κάνοντας όλοι πίσω αλλά και «μπροστά» κατάφεραν να βρουν νέους ιδιοκτήτες στα περισσότερα σημεία πώλησης (από τοπικούς συναιτερισμους και επιχειρηματίες με «φιλικά» προς την περιοχή συμφέροντα), όπου απορροφήθηκαν οι περισσότεροι απολυμένοι υπάλληλοι, ενώ σε αρκετές δημοπρασίες πλειοδότησαν συλλογικοτητες πρωην εργαζόμενων.

Στην Ελλάδα αυτά θα ήταν δύσκολα να συμβούν γιατί καταρχήν δεν έχουμε τοπική αναπτυξιακή και καταναλωτική συνείδηση, θα ντρεπόμασταν για την φασολάδα και θα προσφέραμε σνίτσελ, οι τοπικοί «επιχειρηματίες» και συνεταιρισμοί ενδιαφέρονται πως θα επιδοτηθούν και όχι πως θα παράξουν υπεραξία,  οι Περιφέρειες θα περίμεναν εντολή από τα κόμματα ενώ ντρεπόμαστε να πούμε ότι αυτή Η ανάπτυξη και αυτός Ο τουρισμός είναι ζημιογόνοι για τον τόπο.

Τέτοιες  μεταρρυθμίσεις πρέπει να κάνουμε είτε μέσα είτε έξω από το Ευρώ γκρεμίζοντας
την παγκοσμιοποίηση Π.Α.Ν.Ε.Υ.Κ.Ο.Λ.Α. εκ των έσω.
Αυτός ο «τοπικός προστατευτισμός» λύνει το πρόβλημα της πατρίδας μας όπου το κενό έχει καταλάβει την εξουσία και η μετριότητα τις ψυχές μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια: